Učivo v době karantény - 6.A
Zadáno dne 17.5.2021:
Český jazyk
Procvičování učiva - Slovesa - pracovní listy rozdané ve škole 14.5.
(kdo chyběl, vyzvedne si v pondělí ve škole)
Anglický jazyk
Německý jazyk
Zadáno dne 10.5.2021:
Zeměpis
Poslední zápis se týkal proudění vzduchu na Zemi. Úkolem na tento týden bude překreslit do sešitu
obrázek z učebnice na str. 41, který znázorňuje letní a zimní monzun. Obrázek nezvětšuj, namaluj ho barevně a nezapomeň jej popsat.
Zadáno dne 3.5.2021:
Fyzika
V učebnici si přečíst str. 91 – 92 kapitolu Účinky elektrického proudu a str. 93 – 94 Elektrické spotřebiče. Zápis do sešitu – shrnutí str. 92 a shrnutí str. 94. Vyplnit a odevzdat pracovní list.
F_6_Co je elektrický proud_PL.docx
Video:
https://edu.ceskatelevize.cz/video/8397-elektrina?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika%7E2-stupen-zs
https://edu.ceskatelevize.cz/video/1922-k-cemu-je-elektrina?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika%7E2-stupen-zs
Zeměpis
Přečti si v učebnici učivo od str. 40 až po str. 43. Opiš si zápis do sešitu.
Zápis
Jak vzniká vítr
Vítr: vane z oblasti vysokého tlaku do oblasti nízkého tlaku.
Pravidelné větry (pasáty):
- od 30º s. š. a 30º j. š. proudí do rovníkové oblasti chladnější vzduch
- pasáty vanou od severovýchodu na severní polokouli a od jihovýchodu na jižní polokouli
- západní proudění mírných šířek vane od 30º s. š. a 30º j. š. směrem k pólům.
Sezonní větry (monzuny):
- v létě vanou z moře na pevninu a přinášejí vláhu
- v zimě z pevniny na moře, jsou suché a studené
Podnebí Země
Podnebí (klima):
- dlouhodobý průměrný stav počasí na určitém místě
- podnebí určuje hlavně zeměpisná šířka
- oblasti se stejným podnebím vytvářejí podnebné pásy
Podnebné pásy:
- tropický pás: leží mezi obratníky Raka a Kozoroha, má nejvíce tepla, světla a sluneční energie, deštivé počasí
- mírné pásy: leží mezi obratníky a polárními kruhy, střídají se čtyři roční období
- studené (polární) pásy: rozkládají se od polárních kruhů k pólům, vyskytují se polární dny a noci
- subtropické pásy: přechodné pásy mezi tropickým a subtropickými podnebnými pásy
- subpolární pásy: přechodné pásy mezi mírnými a polárními podnebnými pásy
Voda oceánů zmírňuje teplotní rozdíly mezi rovníkovými a polárními oblastmi.
Český jazyk
3.5. Pravopis - Předložky s, z - učebnice str. 34, cvičení 34/1,2a,3,4; Jazykový rozbor - str. 30
- Pracovní list - Pravopis 6.A.doc - odevzdat do 7/5
3.5. Pravopis - i/y po obojetných souhláskách - učebnice str. 35, ústně cvičení 35/3a,4,5
6.5. Pravopis - i/y po obojetných souhláskách - ústně cvičení 36/6,7,8; Test č.3 - str.37
Německý jazyk
Anglický jazyk
Zadáno dne 26.4.2021:
Dějepis
Ahoj všem,
příští týden budeme psát test z látky, která je v učebnici na str. 88-93 - ŘÍM
Test budeme psát buď online formou kvízu nebo ve škole - podle toho, jak bude výuka probíhat:) Pořádně se připravte!
Český jazyk
26.4. Pravopis - Souhláskové skupiny - učebnice str. 31, ústně cvičení 31/1a,3,4,5
- Pracovní list – Skupiny hlásek při odvozování - 6. A.doc - odevzdat do 30/4
26.4. Pravopis - Skupiny bě/bje atd. - učebnice str. 32, ústně cvičení 32/1,2,3,4
29.4. Pravopis - Předpony s-, z-, vz- - učebnice str. 33, ústně cvičení 33/1,2,3,4;
Jazykový rozbor - str. 30
Německý jazyk
Zopakuj si v pracovním sešitě na straně 30 učivo 3.lekce. Co ti není jasné, si znovu projdeme ve čtvrtek na online hodině, tak si připrav otázky.
Anglický jazyk
Fyzika
V učebnici si přečíst str. 88 – 90 kapitolu Zdroje elektrického napětí. Zápis do sešitu – shrnutí str. 90, Úkoly 90/1, 2 - odevzdat
Zadáno dne 19.4.2021:
Matematika
Tento týden budeme dělat str. 163,166 a 167. Vypracované mi je pak pošlete,prosím, do konce týdne.
Dějepis
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA (18.4. - 23. 4.)
1. Udělej si zápis do sešitu ze str. 92 - 93.
2. Jaké jsou znaky republiky?
3. Co je to FORUM ROMANUM?
4. Jak vypadaly v Římě zákony?
Český jazyk
19.4. Střídání hlásek při odvozování - učebnice str. 27-28, ústně cvičení 27/1,2,3b,4,5a,6
- Pracovní list - Pravopisné cvičení 6.A.doc - odevzdat do 23/4
19.4. Střídání hlásek při odvozování - ústně cvičení 28/7,8; Jazykový rozbor - str. 28
22.4. Rozbor stavby slova - učebnice str. 29, ústně cvičení 29/1a,2a,3,4b,5
Slova příbuzná - učebnice str. 30, ústně cvičení 30/2,3a,b,4b; Jazykový rozbor - str. 30
Německý jazyk
Anglický jazyk
Zeměpis
Učivo najdeš v učebnici na str. 34 a 35. Všechno si dobře prostuduj.
Zápis
Vrstvy atmosféry:
Troposféra – nejblíže povrchu Země, výška do 20 km, odehrává se v ní počasí
Stratosféra – horní hranice je do 50 km, nízká teplota, není v ní život. Součástí je ozonosféra, sahá do výšky 25 – 30 km, chrání před UV – zářením. Ozonové díry jsou místa s menším množstvím ozonu (propouští větší množství ozonu na Zemi)
Mezosféra - sahá do výšky 85 km, teplota klesá až na -100°C, tvoří ochranný štít (shoří zde většina meteoroidů – říkáme, že „padá hvězda“)
Termosféra – Sahá do výšky 690 km, teplota zde stoupá až na 1 400°C, vyskytuje se zde polární záře
Exosféra – poslední vrstva atmosféry, horní hranice je 10 000 km, nachází se zde volné atomy vodíku a hélia na které působí malá gravitační síla, částice mohou uniknout do volného prostoru.
Vrstva atmosféry působí na povrch Země tlakovou silou = atmosferický tlak. Necítíme jej, protože tlak uvnitř našeho těla je stejný.
Zadáno dne 12.4.2021:
Dějepis
TERMÍN ODEVZDÁNÍ 16. DUBNA
DOBA KRÁLOVSKÁ - ŘÍM
ÚKOLY
1. Kdo byli PATRICIJOVÉ?
2. Kdo bylI PLEBEJOVÉ?
3. DOPLŇ TEXT:
Řím ve skutečnosti vznikl...............Podle pověsti jej založili .............................. Od poloviny 8. stol. př. Kristem do 6. stol. př. Kristem vládli v Římě........................ Poslední tři byli původem.................... Vyhnáním posledního krále končí v Římě doba........................a začíná období..........................Obyvatelé Říma se dělí na urozené...............................a neurozené............................ Lidé, kteří nevlastnili žádnou půdu, se nazývali…………………………..
Český jazyk
12.4. Slovní přízvuk - učebnice str. 21, ústně cvičení 21/2,3,4b
- Pracovní list - Shoda přísudku s podmětem - 6.A.doc - odevzdat do 16/4
12.4. Zvuková stránka věty - učebnice str. 22-23, ústně cvičení 22/1, 23/4,5; Test č. 2 - str. 24
15.4. Tvoření slov - učebnice str. 25, ústně cvičení 25/2
Slovotvorný rozbor - učebnice str. 26, ústně cvičení 26/1a,b;2,3,4
Anglický jazyk
Německý jazyk
Vypracuj písemně do školního sešitu cvičení z učebnice 37/7. Nebo na papír a odevzdej ve škole. Utvoř 10 vět.
Cvičení z učenice 37/8 si natrénuj ústně.
Zeměpis
Nejprve si odpověz na otázky v „Souhrnném opakování“ na str.31 a 32, dále vylušti doplňovačku na str. 30, tajenku si zapiš do sešitu a společně se zápisem pošli.
Zápis:
Atmosféra
Atmosféra chrání Zemi
Atmosféra:
- vzdušný obal Země
- tvoří ji směs plynů - vzduch
- chrání před škodlivým kosmickým zářením
- zajišťuje průměrnou teplotu na Zemi (15ºC)
- zabraňuje kolísání teplot mezi dne a nocí
Složení vzduchu
- kyslík (21%) - nezbytný k dýcháni
- dusík(78%)
- ostatní plyny (1%):
vzácné plyny – malé množství
oxid uhličitý – důležitý při fotosyntéze
vodní páry - voda v plynném skupenství,jejím nahromaděním vzniká oblačnost, následně atmosférické srážky
ozon – pohlcuje nebezpečné ultrafialové záření
Zadáno dne 5.4.2021:
Zeměpis
Nakresli do sešitu zjednodušený obrázek oceánského dna. Jako předlohu použij obrázek v učebnici na str. 29. Nezapomeň ho popsat. Neděl obrázek příliš veliký.
Český jazyk
8.4. Spisovná výslovnost - učebnice str. 19+20, ústně cvičení 19/8,9; 20/11; Rozbor str. 20
- Pracovní list - Jazykový rozbor - 6.A.doc - odevzdat do 9/4
Anglický jazyk
Dějepis
DĚJEPIS - ŘÍM ÚVOD,
TERMÍN ODEVZDÁNÍ 9.4. 2021
Vypracuj úkoly a odpvědi mi pošli. Pracujeme s učebnicí na str. 88, 89.
1. Jaké je hlavní město Itálie v současnosti?
2. Najdi si a napiš pověst o založení Říma.
3. Jak opravdu vznikl Řím?
4. Na str. 88 je dole graficky znázoněn přehled historie Říma. Překlesli si to do sešitu a barevně rozlišuj daná období.
Zadáno dne 29.3.2021:
Český jazyk
29.3. Hláskosloví - ústně cvičení 17/5a,b;12; Jazykový rozbor str. 17
- Pracovní list - Shoda přísudku s podmětem - 6.A.docx - odevzdat do 6/4
29.3. Spisovná výslovnost - učebnice str. 18, ústně cvičení 18/1a,b,c;2,4a,5, 19/6
Anglický jazyk
Německý jazyk
Opiš do slovníčku zbytek slovíček ze strany 33 v pracovní sešitě a uč se je.
Pracovním sešitě vypracuj 27/6 a, b. 28/8,9,10,11
Fyzika
V učebnici str. 79 - 81 kapitola Magnetické pole, do sešitu napsat zápis – shrnutí str. 81.
Vyplnit a odevzdat pracovní list - F_6_Magnety_PL.docx
Videa:
https://www.youtube.com/watch?v=lhajAbWNFPM
https://www.youtube.com/watch?v=0eBsa6UVnXE
Zeměpis
Procvič si kapitolu „Tvary zemského povrchu“, kterou najdeš v učebnici na str. 25 – 28.
Vypracuj toto cvičení:
Dějepis
Dobrý den, všem!
Vzhledem k tomu, že tento týden začínají Velikonoce, rozhodla jsem se Vám nedávat žádnou práci z dějepisu. Kdo má všechno zatím splněno, může si dopřát zasloužené volno. Odpočiňte si a naberte sílu na další týden.... Třeba se už brzo sejdeme normálně ve škole.
Prosím všechny ale o to, aby si zkontrolovali, co jim chybí a co mi neodevzdali! Jedná se o ty úkoly, za které máte v edookitu 5ku. To mi naposílejte, abych mohla známku změnit..:)
Díky, užijte si svátky a buduse na Vás zase těšit:)
Zadáno dne 22.3.2021:
Matematika
Dobrý den, tento týden si uděláme v pracovním sešitě str.137/ cv. 14, 140 a 141.
Dějepis
Odpověz do sešitu na otázky a pošli mi fotku (nebo odevzdej ve škole:) )
1. Napiš, při jakých příležitostech máš možnost zdokonalovat své vyjadřování. Považuješ to za důležité a proč?
2. Jaké typy divadelních her se ve starověkém Řecku psaly?
3. Kdo směl v divadle hrát?
4. Co to jsou olympijské hry? Jak často se pořádaly? Jak často se pořádají v současnosit?
5. V čem se na olympiádě soutěžilo?
Český jazyk
22.3. Shoda přísudku s podmětem - ústně cvičení 100/9,10,11; Procvičování PS 6 66/1,2
- Pracovní list - Shoda přísudku s podmětem.doc - odevzdat do 26/3
22.3. Shoda přísudku s několikanásobným podmětem - učebnice str. 101, ústně cvičení 101/2,4;
Jazykový rozbor str. 98, Test č.11 - str. 102
25.3. Rozvíjející větné členy - Přívlastek - učebnice str. 103, ústně cvičení 103/3,4,5
Německý jazyk
Anglický jazyk
Fyzika
V učebnici str. 76 - 79 kapitola Působení magnetů, do sešitu napsat zápis.
F_6_Působení magnetů_zápis.docx
Zeměpis
Přečti si v učebnicí strany 25 až 28. Prohlédni si pečlivě obrázky, opiš si zápis do sešitu a vyhledej nížiny podle zeměpisných souřadnic (použij atlas, pokud je ve škole, vyzvedni si ho)!!!
Zápis do sešitu:
TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU
Členění zemského povrchu:
Vertikální (výšková) členitost: podle výškových rozdílů v krajině
1. podle nadmořské výšky:- nížiny (nadmořská výška 0 až 200 m n. m.)
- vysočiny (nadmořská výška nad 200 m n.m.)
2. podle rozdílů nadmořských výšek (relativní výšková členitost):
roviny – výškový rozdíl do 30m
pahorkatiny – výškový rozdíl do 150m
vrchoviny – výškový rozdíl do 300m
hornatiny – výškový rozdíl do 600m
velehornatiny – výškový rozdíl nad 600m
Horizontální (povrchová) členitost: podle členitosti pobřeží (ostrovy, poloostrovy, zálivy atd.) Čím více ostrovů, poloostrovů atd., tím je větší členitost.
Nížiny:
-
5° j. š.
60° z.d. -
35° s. š.
116° v.d. -
25° s. š.
82° v.d.
Zadáno dne 15.3.2021:
Matematika
Dobrý den, v pracovním sešitě si tento týden uděláme strany 134 a 135.
Český jazyk
15.3. Podmět několikanásobný - učebnice str. 98, ústně cvičení 98/1,2,3a,b
- Pracovní list - Podmět a přísudek - 6.A.doc - odevzdat do 19/3
15.3. Shoda přísudku s podmětem - učebnice str. 99, ústně cvičení 99/1a,2,3,5; 100/6a
18.3. Shoda přísudku s podmětem - učebnice str. 100 (POZOR), ústně cvičení 100/7a,b,8,9,10,11; Jazykový rozbor str. 98
Anglický jazyk
Fyzika 6.A
V učebnici str. 74 - 75 kapitola Magnety, do sešitu napsat zápis – shrnutí str. 75.
Podívej se na video:
https://www.youtube.com/watch?v=KXN0dXVPsBc
https://edu.ceskatelevize.cz/video/5460-pokusy-s-magnety?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika
https://edu.ceskatelevize.cz/video/6185-kviz-magnetismus?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika
Německý jazyk
Zeměpis
Dotváření zemského povrchu
Vnější přírodní činitelé: rozrušují, dotvářejí a zarovnávají zemský povrch
Zvětrávání: rozpad původní horniny vlivem vnějších přírodních činitelů, vznik ají zvětraliny
Působení vody:
- dešťová voda – kyselé deště pronikají do hornin a ty se drolí, rozpadají
- tekoucí voda – 1. koryto: žlab, kterým protéká voda řeky (potoka), tvorby říčního údolí
2. tok řeky: horní tok- prudká voda, přenáší kameny
střední tok – voda není tak prudká, přenáší drobný materiál
dolní tok – voda teče pomalu, ukládá materiál (naplaveniny) vytváří zákruty(meandry)
3. delta: náplavová rovina při ústí delty, má tvar trojúhelníku
4. kaňony: řekou vytvořená hluboká a dlouhá údolí ve tvaru „V“
5. půdní sesuvy: vodou nasáklá půdní masa, která se dá do pohybu
- zmrzlá voda – 1. voda v puklinách skal po zmrznutí zvětšuje objem, dojde k narušení horniny
2. horský ledovec vlivem vody roste, sjíždí dolů údolím, přenáší balvany a kusy skal, modeluje údolí do tvaru „U“
Působení větru:
- vítr unáší materiál, obrušuje skály, kameny, ukládá materiál (písek), vznikají přesypy, duny
- půdní eroze – nežádoucí vysušování povrchu větrem
- větrolamy – zabraňují vysoušení a odnosu půdy
Působení teploty:
- teplem se horniny roztahují, chladem smršťují – dochází k pukání skal
- skála se podél pukliny drolí
Působení rostlin:
- kořeny pronikají do puklin a svým růstem je rozrušují
- kořeny půdu zpevňují (svahy), zabraňují erozi a brání odnosu
Působení člověka:
- člověk svou činností přetváří zemský povrch
Zadáno dne 8.3.2021:
Matematika
Dobrý den, tento týden si uděláme v PS str.127, 128 a 133.
Český jazyk
8.3. Přísudek - ústně cvičení 95/12a,13b, Jazykový rozbor str. 95
- Pracovní list - Přísudek - 6.A.doc - odevzdat do 12/3
8.3. Podmět - učebnice str. 96, ústně cvičení 96/1,2,3
11.3. Podmět - ústně cvičení 97/4,5,6,7,8,9b
Dějepis
Zeměpis
Do obrázku doplň popisky:
magma, láva, magmatický krb, sopouch, vedlejší sopouch, sopečný kužel, sopečný kráter, popel a kouř,
Utváření zemského povrchu
- Přečti si v učebnici na str. 17 až 20 kapitolu „Utváření zemského povrchu“.
- Opiš si zápis do sešitu a vyfocený přepošli.
Zápis:
Utváření Zemského povrchu
Vnitřní přírodní činitelé : vrásnění
kerná činnost
sopečná činnost
zemětřesení
Vnější přírodní činitelé: voda
vítr
teplota
rostliny
člověk
Vrásnění:
- v místech dotyku dvou litosférických desek vzniká tlak a napětí, které prohýbají jejich vrstvy do vln, vznikají vrásy
- vrásnění je děj, při kterém vznikají vrásy
- vzniklé pohoří nazýváme vrásové pohoří
- složení vrásy: sedlo (část vyklenutá nahoru) tvoří horský hřbet
koryto (část prohnutá dolů) tvoří údolí
Kerná činnost:
- zvýší-li se tlak hornin a nemohou se již ohýbat, lámou se a vznikají zlomy
- zemská kůra je rozlámána na velké kry, ty se podél zlomu vysunují nebo klesají a vzniká kerné pohoří
Sopečná činnost: viz. Kapitola Litosféra v pohybu
Zemětřesení: viz. Kapitola Litosféra v pohybu
Anglický jazyk
Německý jazyk
Fyzika
V učebnici str. 70 - 72 kapitola Elektrický výboj, blesk a ochrana proti němu, do sešitu napsat Základní pravidla ochrany před bleskem str. 72
Podívej se na video:
https://edu.ceskatelevize.cz/video/5482-blesky?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika
https://edu.ceskatelevize.cz/video/2281-vynalezce-bleskosvodu?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika
https://edu.ceskatelevize.cz/video/8382-zpravicky-prokop-divis?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika
https://edu.ceskatelevize.cz/video/5757-kulovy-blesk?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika
https://edu.ceskatelevize.cz/video/2278-ochrana-lidi-pred-bleskem?vsrc=predmet&vsrcid=fyzika
Zadáno dne 1.3.2021:
Matematika
Dobrý den, tento týden budeme dělat str.121,122 a 125. Abych mohla zapsat hodnocení do Edookitu, pošlete mi, prosím, ofocené str.109,110,115, 116, 120 ( kdo jste ještě neposlali). Děkuji, M. Hopjanová
Dějepis
Přečti si, jak vypadal život ve starověkém Řecku
Udělej si zápis str. 78-85
Vyber si jedno téma, které Tě zaujalo nejvíce a napiš mi proč:)
Český jazyk
1.3. Slovesné tvary - ústně cvičení 91/5, Jazykový rozbor str. 91, Test č. 10 - str. 92
- Pracovní list - Jazykový rozbor - 6.A.doc - odevzdat do 5/3
1.3. Přísudek, přísudek slovesný - učebnice str. 93, ústně cvičení 93/2,3,4a,5b
4.3. Přísudek jmenný a jmenný se sponou - učebnice str. 94, ústně cvičení 94/6,7a,8,9
Zeměpis
Přečti si v učebnici kapitolu „Projevy pohybů litosférických desek“ na str. 12 a 13 a opiš si zápis do sešitu.
Zápis
Projevy litosférických desek = zemětřesení a sopečná činnost
1. Zemětřesení:
- otřesy zemského povrchu (souvisí s pohyby litosférických desek)
- ohnisko zemětřesení = hypocentrum (bod vzniku zemětřesení), od něj se šíří zemětřesné vlny všemi směry
- epicentrum = bod ležící na zemském povrchu nad ohniskem zemětřesení
- seismograf = přístroj, který zaznamenává otřesy zemského povrchu
- Richterova stupnice = měří sílu otřesů (má 12 stupňů)
2. Sopečná činnost:
- projevuje se v místech střetu litosférických desek
- dochází k tavení hornin, výlevu magmatu na zemský povrch
- magma = roztavená zemská hmota, rozlévá se z kráteru na zemský povrch
- láva = magma na zemském povrchu
- projevy sopečné činnosti: žhavá láva, kameny, sopečný popílek, sopečné bomby, plyny, gejzíry vody, dunění
- sopečnou činností vznikla celá pohoří
- dělení sopek: činné, spící, vyhaslé
Zadáno dne 15.2.2021:
Matematika
V PS str. 117 a 120. Vše budeme dělat tento týden také společně online.
Český jazyk
15.2. Slovesné tvary - učebnice str. 88, ústně cvičení 88/1,2a,3a,b
- Pracovní list - Slovesa - 6.A.doc - odevzdat do 19/2
15.2. Podmiňovací způsob - učebnice str. 90, ústně cvičení 91/1,2,3,4,5
18.2. Test č. 10 - str. 92, Jazykový rozbor str.91
Německý jazyk
Zeměpis
- Pečlivě si přečti pouze stranu 11 v učebnici
- Prohlédni si obrázky a porovnej s mapou světa v atlase
- Opiš si zápis do sešitu
Zápis
2. Litosféra v pohybu
- Pangea (prakontinent) se rozdělil: a) Laurásie (Severní Amerika, Asie)
b) Gondwana (Jižní Amerika, Afrika, Antarktida, Austrálie)
- Kontinent: pevnina vyčnívající nad hladinu světového oceánu (Afrika, Amerika, Antarktida, Austrálie, Eurasie)
- Světadíl: vznikl odlišným historickým, kulturním a společenským vývojem různých částí pevnin (Afrika, Antarktida, Asie, Austrálie a Oceánie, Evropa, Severní Amerika, Jižní Amerika)
Zadáno dne 8.2.2021:
Dějepis
ÚKOLY
1. Udělej si zápis z učebnice str. 71-74
2. Co je to marathonský běh? Podle čeho se tento závod koná?
3. Jak skonšila bitva u Thermopyl? Pokud můžeš, pusť si film 300 bitva u Thermopyl a napiš mi, jak se Ti líbil.
4. Kdo to byl Perikles?
5. Jak dopadla válka mezi Spartou a Athénami?
Český jazyk
8.2. Slovesa - opakování - učebnice str. 86, ústně cvičení 86/2,3; 87/4
- Pracovní list - Skloňování číslovek - 6.A.doc - odevzdat do 12/2
8.2. Slovesa - opakování - ústně cvičení 87/5,6,7,8
11.2. Slovesa - opakování - ústně cvičení 87/9 b + Jazykový rozbor
Fyzika
V učebnici str. 62 – 63 kapitola Elektroskop, elektrometr a zdroje elektrického náboje, do sešitu napsat shrnutí str. 63.
Podívej se na video:
https://www.youtube.com/watch?v=VoFvudcS0_8
https://www.youtube.com/watch?v=GJ4cOU3esyY
https://www.youtube.com/watch?v=SGUNiAg4ykk
Vyplň kvíz v Edookitu.
Německý jazyk
Zeměpis
- Přečti si v učebnici na str. 9 a 10 kapitolu „Vlastnosti vrstev zemského tělesa“
- Opiš si zápis do sešitu
Zápis
LITOSFÉRA
1. Zemské těleso
Litosféra: nejsvrchnější část pevného tělesa Země
Vznik a vývoj Země: Začátek formování Země – 4,6 miliardy let. Utvářelo se těleso podobné kouli, zvětšovalo svůj objemu, těžké částice se dostali do středu, lehčí kovy a horniny k povrchu. Ochlazením vznikl pevný obal, unikající plyny vytvořily oblaka. Z nich spadly prudké deště, a tak vznikly oceány. Po vyvinutí sinic se začal uvolňovat kyslík. Formovaly se kontinenty a oceány.
Složení Země:
- zemská kůra: pevninská - tvořená vyvřelými horninami (žulou, čedičem) a usazenými horninami (pískovcem, vápencem), má mocnost 30 km
oceánská – je tenčí, tvořena převážně čedičem a usazenými horninami, má kouli, mocnost 6 km
- zemský plášť: (sahá do hloubky 2 900 km) svrchní plášť – spolu se zemskou kůrou tvoří litosférické desky, které se pohybují
spodní plášť – je v polotekutém, plastickém tvaru
- zemské jádro: vnější jádro (tekuté, plastické)
vnitřní jádro: (pevné, husté, těžké, teplota 3 000°C, železo, nikl)
Litosférické desky:
- litosféra je rozlámaná na litosférické desky
- litosférické desky se velmi pomalu pohybují po svrchním plášti, narážejí do sebe, oddalují se, podsouvají se, nadzdvihují, pohybují se vedle sebe
- v místech dotyku desek dochází k zemětřesení a sopečné činnosti
Zadáno dne 1.2.2021:
Zeměpis
- V učebnici na str. 8 najdeš kapitolu č. I. Litosféra
- Přečti si pečlivě „Vznik a vývoj Země“ a „Stavba zemského tělesa“.
- Do sešitu si překresli pečlivě „Schéma průřezu Země“ na str. 9
Dějepis
Úkoly
1. Udělat si zápis do sešitu str. 68-70 (Athény a Sparta)
2. Jakým způsobem probíhala výchova chlapců ve Spartě?
3. Zkus napsat 3 výhody života v Athénách a 3 výhody života ve Spartě. Kde by se Ti líbilo žít více?
Český jazyk
1.2. Skloňování číslovek základních - učebnice str. 83, ústně cvičení 83/1; 84/2,3,4,5b
- Pracovní list - Číslovky - 6.A.doc - odevzdat do 5/2
1.2. Skloňování číslovek základních - ústně procvičení (viz můj PL), Jazykový rozbor str. 84
4.2. Test č. 9 (str. 85)
Německý jazyk
Zadáno dne 25.1.2021:
Český jazyk
25.1. Druhy číslovek - učebnice str. 80, ústně cvičení 80/1,2,3; 81/4
- Pracovní list - Skloňování zájmen - 6.A.doc - odevzdat do 28/1
25.1. Druhy číslovek - učebnice str. 81, ústně cvičení 81/5,6,7
28.1. Druhy číslovek - učebnice str. 82, ústně cvičení 81/8; 82/9,10,11a,b,12,13,14;
Jazykový rozbor str. 78
Fyzika
V učebnici str. 56 – 57 kapitola Elektrování těles, do sešitu napsat zápis – shrnutí str. 57.
Pokus: Otázky a úkoly 57/1 – nafotit a poslat nebo zapsat a odevzdat!
Německý jazyk
Zeměpis
Opiš si zápis do sešitu, na online hodině si učivo probereme
Zápis:
- krajina = část zemského povrchu kolem nás
- krajinná sféra (lesy, louky, silnice, přehrady …) tvoří obal planety Země, sahá přibližně 30 km nad povrch a několik desítek km pod povrch Země
- Na krajinnou sféru Země působí:
1. Vnější vlivy (z vesmíru): sluneční záření, přitažlivost Měsíce a Slunce
2. Vnitřní vlivy ( z nitra Země): teplo zemského nitra, přitažlivá síla Země
- Členění krajinné sféry Země:
1. Přírodní složka krajiny – fyzickogeografická sféra = živá + neživá příroda
2. Člověkem vytvoření složka krajiny – socioekonomická sféra = lidská společnost + její výtvory
- Krajinná sféra:
1. Přírodní složka krajiny (fyzickogeografická sféra)
- litosféra (kamenný obal Země)
- atmosféra (vzdušný obal Země)
- hydrosféra (vodní obal Země)
- pedosféra (půdní obal Země)
- biosféra (živý obal Země)
2. Člověkem vytvořená složka krajiny (socioekonomická sféra)
- obyvatelstvo
- sídla
- výrobní sféra
- dopravní sféra
- nevýrobní sféra
Dějepis
Udělat si zápis - učebnice str. 64-67
Najdi si 5 řeckých bohů
Vyber si 1 řeckého boha a něco si o něm napiš.
Najdi si, kdo to byl Achiles a co je to Achilova pata?
Zkus se podívat na film Trója.
Zadáno dne 18.1.2021:
Fyzika
V on-line výuce: F_6_Výpočty hustota a síla.docx
Žáci, kteří se neúčastní on-line výuky vypracují pracovní list.
Dějepis
1. Přečtěte si v učebnici str. 61-64 a udelejte si zápis
2. Kdo to je Minotaurus?
3. Najdi si pověst o Minotaurovi. Nakresli ho nebo si vytiskni obrázek.
Český jazyk
18.1. Skloňování zájmen můj, tvůj, svůj - učebnice str. 76, ústně cvičení 76/1,2 a, 77/3,4,5
- Pracovní list - Pravopisné cvičení - 6. A.doc - odevzdat do 22/1
18.1. Skloňování zájmena její - učebnice str. 77, ústně cvičení 77/6,7
21.1. Procvičování zájmen - ústně cvičení 75/4,5,7; Jazykový rozbor str.78; Test str. 79
Německý jazyk
1. Pokud nemáš napsané ve školním sešitě z on-line hodiny, tak si opiš:
Wie alt bist du? Kolik máš roků?
Ich bin… Jahre alt. Mám ….roků.
Wie alt ist Daniela? Kolik roků má Daniela?
Daniela (sie ) ist fünf Jahre alt. Daniela má 5 roků.
Wie alt ist Martin?
Martin ist vierzig Jahre alt.
2. Učit se slovíčka 2. lekce, 1. sloupec. V pracovním sešitě 25/1. sloupec.
3. Učebnice 28/7-do školního sešitu
4. 28/9-piš jen odpovědi, do školního sešitu.
Kdo odevzdává práce ve škole, napíše cvičení 28/7,9 na papír a odevzdá.
Zeměpis
Vypracuj písemně do sešity odpovědi na otázky „Závěrečného opakování“ str. 62 a 63 (napíšeš pouze číslo otázky a vybrané písmeno – př. 1 a). Odpovědi piš přehledně pod sebe do sloupců po deseti.
Zadáno dne 10.1.2021:
Dějepis
1. V učebnici na str. 58-59 si přečtěte o starověké Číně a následně si z této nové látky udělejte zápis do sešitu.
2. na straně 60 udělejte úkoly 1 (mozaika poznatků) a 3 (kdo to ví, odpoví)
Český jazyk
11.1. Skloňování zájmen ten, náš, váš - učebnice str. 72, ústně cvičení 72/1, 2a,b; 73/9b
- Pracovní list - Zájmena - 6.A.doc - odevzdat do 15/1
11.1. Skloňování zájmen ten, náš, váš - ústně cvičení 73/3a,6,7,8
14.1. Skloňování zájmen on, ona, ono - učebnice str. 74, ústně cvičení 74/1,2; 75/3
Německý jazyk
6. A 10.1.docx
Zeměpis
Digitální mapy pro každého (učebnice str. 54)
- celou stranu si přečti
- písmenem i je označena práce na internetu
- oba úkoly, takto označené, vypracuj do sešitu (napíšeš si odpovědi na otázky)
- úkol není těžký, kdo rád pátrá a vyhledává, bude se bavit
Matematika
Příští týden budeme dělat str.80 a 81 z prvního dílu a str.86 z druhého dílu pracovního sešitu.
Fyzika
Přečíst si v učebnici str. 52 – 54 kapitolu Síla a její měření.
Do sešitu si napiš nadpis kapitoly a opiš Shrnutí ze str. 54.
Zadáno dne 3.1.2021:
Matematika
PS str.76,77,79
Německý jazyk
6.A 2.1.docx
Dějepis
starověká Indie 6.pdf
Český jazyk
4.1. Skloňování zájmen bezrodých - učebnice str. 70, ústně cvičení 70/1;2 a,b
- Pracovní list - Druhy zájmen 6.A.doc - odevzdat do 8/1
4.1. Skloňování zájmen bezrodých - ústně cvičení 71/3,4,5,7
7.1. Procvičování zájmen - ústně cvičení 71/8 b; Jazykový rozbor str. 71
Zeměpis
Nejprve si procvičíte učivo z poslední hodiny zeměpisu. Ve škole jsme pracovali s atlasem a hledali ve jmenném rejstříku různé zeměpisné pojmy. Já vám nyní vypíšu několik pojmů. Vy je vyhledáte v rejstříku a potom opíšete veškeré údaje, které jsou za daným pojmem, dále si ho vyhledáte na mapě a napíšete, co to je.
Zeměpisný pojem | Strana v atlase a souřadnice | Co to je (stát, řeka, ostrov….) |
Burundi | ||
Galapágy | ||
Nadym | ||
Popocatépetl | ||
Zambezi |
V učebnici na straně 56 a 57 si přečti kapitolu, “Jak se mapy tvoří“. Každý atlas nebo mapa má legendu (vysvětlivky). Abychom uměli v mapě číst, musíme některé mapové značky znát nebo alespoň vědět, kde je najdu. Vašim úkol bude několik značek namalovat do tabulky.
Značka | Obrázek |
Nejzazší hranice zamrzání moří | |
Přístav | |
Státní hranice | |
Tepelná elektrárna | |
Železná ruda |
Pokud nebudete něčemu rozumět, připravte si otázky na online hodinu.
Fyzika
Přečíst si v učebnici str. 49 – 51 kapitolu Hustota a její měření.
Do sešitu si napiš nadpis kapitoly a opiš Shrnutí ze str. 51.
Zadáno dne 14.12.2020:
Český jazyk
14.12. - Druhy zájmen - učebnice str. 69, ústně cvičení 69/1,2
- Pracovní list 6.A (zadáno ve škole) - odevzdat 18/12 ve škole nebo na Edookit
17.12. - Druhy zájmen - ústně cvičení 69/3,4
18.12. - Skloňování zájmen bezrodých - učebnice str. 70, ústně cvičení 70/1,2a,b
Německý jazyk
pracovní sešit strana 18, celá
Zeměpis
- Ústně si zopakovat v učebnici celou stranu 48
- Přečíst si v učebnici kapitolu „Mapování zemského povrchu“, str. 49 – 52
- Opsat si zápis do sešitu
- Zápis:
Mapování zemského povrchu
Mapa: zmenšený a zjednodušený obraz zemského povrchu. Znázorňuje v rovině zakřivený povrch (čím větší území znázorňujeme, tím větší zkreslení vzniká).
Měřítko mapy: poměr zmenšení vzdáleností v mapě oproti skutečnosti (číselné, grafické)
Druhy map podle měřítka:
- mapy velkého měřítka a plány (do 1:200 000)), sever je při horním okraji a jih při dolním okraji mapy, plány nemají zkreslení
- mapy středního měřítka (od 1:200 000 do 1:1 000 000), zobrazují větší území, sever je při horním a jih při dolním okraji mapy, dochází k malému zkreslení (mapy turistické a topografické)
- mapy malého měřítka (nad 1:1 000 000) směr k severu a jihu určují poledníky, mají velké zkreslení, zobrazují zemský povrch velmi zjednodušeně (mapy světadílů a států)
Zadáno dne 29.11.2020:
Matematika
Dobrý den, udělejte si prosím v pracovním sešitě další dvě stránky, str.57 a 58. Nic mi neposílejte, podívám se na to za týden ve škole . Mějte se pěkně, M. H.
Český jazyk
6. A - učivo ČJ od 30. 11. do 4. 12.
výuka online 30.11. - Stupňování příd. jmen - učebnice str. 65, ústně cvičení 65/1,2,3; 66/4
- pracovní list Přídavná jména 6.A (viz příloha) - odevzdat do 4/12
výuka online 3.12. - Stupňování přídavných jmen - učebnice str. 66, ústně cvičení 66/6,7,8,9; do sešitu odpovědi Test č. 7 - str. 68 (kontrola 26.11.)
výuka online 4.12. - Stupňování příd. jmen - kontrola testu, ústně cvičení 67/10 + rozbor
Německý jazyk
Nj 6.A, 30.11.-4.12. (odevzdej do pátku 4.12.)
Pracovní sešit strana 16, cvičení 5,6,7.
Pracovní sešit strana 25, opiš 1. sloupec slovíček do slovníčku.
Fyzika
Přečíst si v učebnici str. 39 – 40 kapitolu Měření rychlosti.
Do sešitu si napiš zápis z pracovního listu.
F_6_Měření rychlosti a příklady.docx
Zeměpis
- Nejprve si pečlivě přečti v učebnici kapitolu „Čas na Zemi“ na str. 41 až 43
- Do sešitu si opiš tento zápis:
Čas na Zemi
Jednotky času: 1 sekunda, 1 minuta, 1 hodina, 1 den, 1 měsíc, 1 rok.
Sluneční den: 24 hodin, je doba, za kterou se otočí Země kolem své osy.
Měsíc: odvozen od doby, za kterou se vystřídají čtyři měsíční fáze, tj. 29,5 dne.
Rok: odvozen od doby oběhu Země kolem Slunce, tj. 365 dní 5 hod. 48 min. 46 s.
Přestupný rok: každé 4 roky má únor 29 dní.
Kalendář: stanovuje pravidla pro počítání dnů v roce (kalendář gregoriánský).
-Vypiš si do sešitu všechny měsíce a ke každému doplň, kolik mají dní.
Zadáno dne 22.11.2020:
Dějepis
EGYPT - NOVÁ ŘÍŠE
Český jazyk
6. A - učivo ČJ od 23. do 27. 11.
výuka online 23.11. - Přídavná jména přivlastňovací - učebnice str. 62-63, ústně cvičení 63/1,2
- pracovní list Pravopisné cvičení 6.A (viz příloha) - odevzdat do 27/11
výuka online 23.11. - Příd. jména přivlastňovací - učebnice str. 63, ústně cvičení 63/3,4; 64/5
výuka online 26.11. - Přídavná jména přivlastňovací - učebnice str. 64, ústně cvičení 64/6,8,9
Pravopisné cvičení 6.A 20.11.doc
Fyzika
Přečíst si v učebnici str. 37 – 38 kapitolu Souvislost rychlosti, dráhy a času.
Do sešitu si napiš zápis z pracovního listu.
Německý jazyk
Nj 6.A, 23.-27.11. (odevzdej do pátku 27.11.)
Opiš z pracovního sešitu na straně 14, bod 5: W-otázky. Do školního sešitu.
Vypracuj cvičení 1) a pošli ke kontrole.
1) Vyber správné slovo z nabídky a doplň do věty: Wann, wo, wie, was, woher, wer, welcher.
a)……………………………………….Tag ist morgen?
b)……………………………………….heiβt er?
c)……………………………………… kommen Sie, Herr Wagner?
d)………………………………………wohnt er?
e)………………………………………..heiβt du?
f)………………………………………….magst du?
g)…………………………………………ist das?
Zeměpis
- Prostuduj si obrázek v učebnici na str. 38 (ukaž si na něm světové strany a dráhy Slunce v jednotlivých ročních obdobích)
- Obrázek si překresli do sešitu (krajinu můžeš změnit a zjednodušit, zaměř se na dráhu Slunce a nezapomeň ji popsat, doplň světové strany)
- Snaž se, aby byl obrázek přehledný a pečlivě namalovaný.
Přírodopis
- znovu si projdete učebnici na str. 35-37
- v příloze najdete zápis a úkol
Zadáno dne 16.11.2020:
Matematika
Dobrý den, do konce tohoto týdne si prosím udělejte v PS strany 50,51,52. Probereme si to také ve čtvrtek na on line výuce. Mějte se pěkně, M. Hopjanová
Dějepis
staroveky egypt pdf..pdf
Zadáno dne 13.11.2020:
Český jazyk
6. A - učivo ČJ od 16. do 20. 11.
výuka online 16.11. - Jmenné tvary přídavných jmen - učebnice str. 60, ústně cvičení 60/1,2,3
- pracovní list Jmenné tvary příd. jm. 6.A (viz příloha) - odevzdat do 20/11
výuka online 16.11. - Jmenné tvary přídavných jmen, ústně cvičení 60/4,5,6
výuka online 19.11. - Přídavná jména měkká - učebnice str. 61, ústně cvičení 61/2,3,4,5
Fyzika
Přečíst si v učebnici str. 35 – 37 kapitolu Pohyb těles, rychlost.
Do sešitu si opiš shrnutí na str. 37.
Německý jazyk
Přírodopis
Děti mají za domácí úkol vypracovat 15 otázek v učebnici na straně 26. Je to opakování celé kapitoly - str. 19-25. Vypracované odpovědi mi prosím pošlete do pátku 20.listopadu - tento úkol bude opět na známky.
Zeměpis
- Nejprve si přečti v učebnici kapitolu „Oběh Země kolem Slunce“ na str. 36 - 39
- Potom si opiš zápis do sešitu, který mně přepošleš.
- Nakonec si překresli obrázek „Schema oběžné dráhy Země kolem Slunce“ z učebnice str. 37
Zápis do sešitu:
Oběh Země kolem Slunce
- Země obíhá kolem Slunce (proti směru hodinových ručiček), po eliptické dráze.
- Doba oběhu: 365 a ¼ dne = 1 rok
- Jednou za 4 roky je rok přestupný (366 dní) – 29.2.
- Důsledek: střídají se čtyři roční období.
- Zemská osa (myšlená čára) je nakloněná a směřuje k hvězdě Polárce (Severce).
- Jarní rovnodennost: je 20. března, začíná jaro (na jižní polokouli podzim), sluneční paprsky dopadají v poledne kolmo na rovník, den i noc na celé zeměkouli trvá 12 hodin.
- Letní slunovrat: je 20. - 21. června, začíná léto (na jižní polokouli zima). V létě je severní polokoule přikloněna ke Slunci, paprsky dopadají v poledne kolmo na obratník Raka, u nás je nejdelší den (16 hodin) a nejkratší noc (8 hodin).
- Podzimní rovnodennost: je 22. - 23. září, začíná podzim (na jižní polokouli jaro), sluneční paprsky v poledne dopadají kolmo na rovník, den i noc trvají na celé zeměkouli stejně 12 hodin.
- Zimní slunovrat: je 21. -22. prosince, začíná zima (na jižní polokouli léto). Severní polokoule je odvrácená od Slunce, sluneční paprsky dopadají v poledne komo na celé zeměkouli na obratník Kozoroha, u nás je nejkratší den (8 hodin) a nejdelší noc (16 hodin).
- Polární den: je den, kdy Slunce nezapadá, je celých 24 hodin nad obzorem, na pólech trvá půl roku.
- Polární noc: je den, kdy Slunce nevyjde, je celých 24 hodin pod obzorem, na pólech trvá půl roku.
Zadáno dne 9.11.2020:
Dějepis
Babylon 6.A pdf.pdf
Zadáno dne 6.11.2020:
Český jazyk
výuka online 9.11. - Přídavná jména tvrdá - učebnice str. 58, ústně cvičení 58/1,2,3,4,6
- kontrola DÚ do sešitu - 57/5, DÚ 58/5 - kontrola 12.11.
- dodělat Jazykový rozbor 57/5-8
- pracovní list Přídavná jména tvrdá 6.A (viz příloha) - odevzdat do 13/11
výuka online 9.11. - Přídavná jména tvrdá - učebnice str. 59, ústně cvičení 59/7a,b; 8a
výuka online 12.11. - Přídavná jména tvrdá - kontrola DÚ, dodělat ústně cvičení str. 58 + 59
- Jazykový rozbor 59/1-3
Přídavná jména tvrdá - 6.A.doc
Zeměpis
- Učebnice str. 33 „Souhrnné opakování“ (písemně do sešitu vypracuj úkol č. 2 a 3)
Cvičení 2. neopisuj, pouze napiš 23 zeměpisných pojmů, které patří na vynechaná místa.
U cvičení 3. vytvoř devět dvojic.
- V učebnici si přečti str. 34 a 35.
- Opiš si zápis do sešitu:
Země v pohybu
Země se otáčí kolem své osy od Z k V.
Doba otočení kolem osy je 24 h = 1 den.
Důsledkem je střídání dne a noci.
Přírodopis
V učebnici si přečtěte strany 23-25.
Do sešitu si napište POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ a v textu v učebnici vyhledejte a napište, co znamená:
EKOSYSTÉM
PRODUCENTI
KONZUMENTI
ROZKLADAČI
PARAZITISMUS
SYMBIÓZA
NAPIŠTE PŘÍKLAD POTRAVNÍHO ŘETĚZCE
- Kdyby si někdo nevěděl rady, tak se mi může ozvat.
Německý jazyk
Opiš si do školního sešitu:
ER-ON, SIE-ONA
er, sie spielt- on, ona hraje
er, sie heiβt – on, ona se jmenuje
er, sie kommt- on, ona pochází
er, sie wohnt-on, ona bydlí
er, sie ist-on, ona je
er, sie mag-on má rád, ona má ráda
pracovní sešit: strana 13, cvičení 9, 11, 12
pracovní sešit: strana 17, slovíčka 2. sloupec, opsat do slovníčku a učit se
Fyzika
Přečíst si v učebnici str. 32 – 34 kapitoly Čas a Měření času.
Do sešitu si opiš zápis.
Odpověz na otázky (ofocené poslat nebo donést do školy).
Zadáno dne 2.11.2020:
Informatika
- Prohlédni si prezentaci na téma Internet a IP adresa 29_IP.pdf
- Přečti si pracovní list, vypracuj otázky, co nevíš probereme online nebo vyhledávej na internetu
- Připoj se na online hodinu ve středu
- Nezapomeň se usmívat
6.A II.online_tyden_Internet a IP adresa .pdf
Zadáno dne 1.11.2020:
Angličtina
Project 2 učebnice a pracovní sešit
- Opakuj slovíčka a vazby z pracovního sešitu z lekce 1A My life
- Učebnice str. 8 cv. 4 poslechni si nahrávku online a doplň tabulku
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
klinkni na poslech „Page 8 exercise 4“ - Pracovní sešit str. 80 slovní zásoba ke kapitole „My life“ -> 1A My daily life and Ordinal numbers, napiš do slovníčku a foto do Edookitu/ kopii dones do školy
- Pracovní sešit str. 4 dle cvičení 2 napiš vlastní věty do sešitu, pošli foto do Edookitu/ kopii dones do školy
- Připoj se na naši online hodinu, čeká nás kvíz KAHOOT.it na známečky – dobrovolné
Pokud potřebuješ pomoc, napiš mi zprávu na Edookitu.
S pozdravem
Mgr. Barbora Kubíčková
Doplňování a procvičování online:
1) Cvičení k učebnici Project 2
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/grammar/?cc=de&selLanguage=de
2) Krátká videa na Youtube.com pro rozšíření slovní zásoby https://www.youtube.com/watch?v=SxcFXDeH4uU&list=PLhPfBpTj6VpQaXCz-8cnZkzUjvqd7hDkw&ab_channel=EasyEnglish
Zeměpis
- Přečíst si v učebnici kapitolu „ Orientace na Zemi“ (str. 27 – 31).
- Zápis do sešitu jste již obdrželi.
- Vypracujte pracovní list, který najdete v edookitu–příloha nebo si ho osobně vyzvednete ve škole.
- V úterý nezapomeňte na on line výuku (zaměříme se na zeměpisnou polohu místa, budete potřebovat atlas).
- Vypracovaný pracovní list pošlete nebo odevzdáte nejpozději 9.11.
Dějepis
ÚVOD DO STAROVĚKU, MEZOPOTÁMIE A ÚKOLY PDF 6.pdf
Matematika
Ps str. 36,38,40,41,42
Český jazyk
výuka online 2.11. - Druhy přídavných jmen - učebnice str. 55, ústně cvičení 55/1a, 55/2, 55/4
- pracovní list Podstatná jména - test (viz příloha) - odevzdat do 6/11
výuka online 2.11. - Pravopis příd. jmen - učebnice str. 56, ústně cvičení 56/1, 56/2, 56/4
výuka online 5.11. - Pravopis příd. jmen - učebnice str. 57, ústně cvičení 57/2, 57/3
Německý jazyk
Učebnice strana 20, cvičení 6 opiš do sešitu. Nebo na papír a odevzdej se škole.
Učebnice strana 20, cvičení 7 čtení a překlad, jen ústně.
Učebnice strana 21, cvičení 9 opiš do sešitu. Nebo na papír a odevzdej se škole.
Gramatika, zápis do sešitu:
Zápor pomocí slovíčka nicht.
Ich heiβe nicht Petra. Ich bin Hana
Nejmenuji se Petra. Jsem Jana.
Ich wohne nicht in Prag. Ich wohne in Brünn.
Nebydlím v Praze. Bydlím v Brně.
Zadáno dne 30.10.2020:
Fyzika
Přečíst si v učebnici str. 28 – 31 kapitoly Hmotnost těles a Měření hmotnosti.
Do sešitu zapsat Shrnutí ze strany 29 a ze strany 31 – v případě, že používáte Edookit, do sešitu opište zápis z přílohy domácího úkolu.
Vyplnit pracovní list – Převody jednotek (ofocený poslat nebo donést vyplněný do školy).
Přírodopis
- v učebnici si přečtěte str. 19 – 22 a doplňte zápis, který si opíšete/ nalepíte do sešitu
Základní projevy živých organismů
Základní projevy všech živých organismů jsou: …………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………...
D………………………..
D………………………………. je schopnost živých organismů reagovat na ………………
v jejich prostředí – takzvané ………………………………. (změna teploty, světla, zvuk)
Pří……………. a vý……………. látek
Každý živý organismus přijímá …………………… a ………………………… a vylučuje …………………………………………………………
Rostliny si organické látky ……………………………………………………………………..
prostřednictvím …………………………………
Živočichové přijímají živiny nutné k životu v ………………………………………….
D………………………………
Všechny organismy potřebují pro průběh všech důležitých životních funkcí …………………,
kterou získávají rozkladem složitých ………………………………… látek za pomoci k………………….
P…………………
Většina ž………………………….. se pohybuje z m………………………… na m………………. – za potravou, únik před nepřítelem.
R………………………… se také někdy samovolně pohybují (např. otáčení za světlem), tento ……………………… je většinou ……………………………
R……………… a v……………….
R………………………….. dochází ke ………………………………………………………
Schopnost v………………………………… má každý …………………….. organismus.
R……………… a d……………….
V průběhu života je nutné, aby se organismus ………………………………………….
Rozlišujeme 2 základní způsoby ………………………………………………….:
a)
b)
Předávání vloh z rodičů na potomky nazýváme ………………………………………..
Zadáno dne 16.10.2020:
Dějepis
Matematika
Dobrý den, v PS si udělejte str. 32 a 33. Vysvětlené to už bylo, v úterý se k tomu ještě vrátíme ( kdo bude potřebovat vysvětlit znovu) , pak str.35 - bude vysvětleno ve čtvrtek. Je to ale opakování, měli byste to zvládnout. Mějte se pěkně M. Hopjanová
Fyzika
V on-line výuce budeme probírat výpočet průměrné hodnoty.
Samostatná práce: Změřte šířku všech svých učebnic, zapište změřené hodnoty a vypočítejte průměrnou šířku učebnice pro 6. třídu. (Zapsané hodnoty a výpočet napište na papír a ve škole odevzdejte. Žáci, kteří používají Edookit, mohou ofocenou úlohu vložit jako přílohu k domácí úloze.)
PŘÍRODOVĚDA
- Do sešitu odpovíte na otázky na str. 18 – odpovědi mi vyfotíte a pošlete do Edookitu nebo donesete osobně do školy (23.10.)
Zadáno dne 15.10.2020:
Angličtina 6.A
Project 2 učebnice a pracovní sešit
Týden 19.10.2020 – 23.10.2020
- Opakuj slovíčka a vazby z pracovního sešitu z lekce Itroduction
- Učebnice str. 8 nová kapitola „My Life“ Poslech je dostupný online na straně: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- Pracovní sešit str. 80 slovní zásoba ke kapitole „My life“ -> 1A My daily life and Ordinal numbers, napiš do slovníčku, výslovnost budeme trénovat v online hodině nebo ve škole
- Pracovní sešit str. 4 cv. 1 doplň tabulku s řadovými číslovkami
- Pracovní sešit str. 4 cv. 2 doplň slova do textu
- Pracovní sešit str. 4 cv. 3 rozhodni na základě textu ze cvičení 2, zda je to pravda nebo lež. Lži oprav dle příkladu v prvním řádku.
- Vyzkoušej opakování slovíček na KAHOOT.it Dostupné pod kódem: 02270312 pouze do úterý 20.10. 2020 do 22:00. /budeme hrát v hodině/
Pokud potřebuješ pomoc, napiš mi zprávu na Edookitu.
S pozdravem
Mgr. Barča Kubíčková
Informatika
6. A - učivo ČJ od 19. do 23. 10.
výuka online 19.10. - učebnice str. 52 - 53, cvičení 52/2, 53/3
- pracovní list viz příloha - odevzdat do 21/10
- kontrola DÚ ze 13.10. - Test str. 51
výuka online 22.10. - učebnice cvičení 53/4, 53/5; Test str. 54 (popř. dodělat)
6.A na 19.10_20201015_0001.pdf
Zadáno dne 14.10.2020:
Učivo NJ 6.A do pátku 16.10.:
slovíčka str. 17 v prac.seš, 1. sloupec opsat do slovníčku a učit se
prac.seš. 11/2a
Učivo NJ 6.A 19.-23.10.
pracovní sešit 11/1,2b,3
12/4,5,6
Fyzika
Přečíst si v učebnici str. 24 – 28 kapitoly Přesnost a chyby měření a Určení polohy.
Zeměpis
učivo na týden 19.10. – 23.10.
- nejprve si ústně projděte souhrnné opakování v učebnici na str. 22
- přečtěte si v učebnici na straně 23 kapitolu Glóbus – zmenšená Země
- zápis do sešitu jste obdrželi, prosím, nalepte si ho
- vypracujte pracovní list (obě strany) a odevzdejte v pátek 23.10. (na edookit nebo osobně)